VIRTUÁLIS ESEMÉNYEK

Interactive Tools

A virtuális események sikerének fő záloga a résztvevők érdeklődésének a fenntartása. A tartalom minőségén túl ennek az egyik leghatékonyabb eszköze különböző interaktív elemek alkalmazása az esemény során. A virtuális rendezvényfelületek nagy része erre bizonyos szintig fel is van készülve, az alapvető Q&A és LIVE POLLING funkciók általában rendelkezésre állnak. Vajon milyen további eszközökkel lehet a közönséget még jobban bevonni?

Kutatásunk során az interaktív elemeket két részre osztottuk:

Interaktivitás az event platform által biztosított funkciókkal

Q&A funkció
(kérdések és válaszok)
Live Polling funkció
(szavazás)
Breakout Room funkció
(virtuális szekciótermek)
Previous slide
Next slide

Fentiek a rendezvényfelületekbe legtöbbször eredetileg beépített, interaktivitást ösztönző funkciók, melyeket célszerű a résztvevők figyelmének fenntartására a lehető legjobban kihasználni.

Az előadások hosszát érdemes 12-15 perc alatt tartani, és ez alatt minimum egy, ideális esetben három kérdést szavazásra bocsátani, a szavazatok eredményét pedig a lezárást követően vizuálisan (diagram formájában) megmutatni (erre a funkcióra is képesek a platformok).

A breakout room-ok kisebb csoportokban történő aktív munkára, közös gondolkodásra adnak lehetőséget. A résztvevőket vagy a program osztja fel véletlenszerűen, vagy a szervezők által meghatározott módon sorolódnak csoportokba és „vonulnak“ különtermekbe, majd a rendelkezésre álló idő lejártával visszatérnek onnan a virtuális plenáris térbe.

A fenti funkciókat kisebb módosításokkal, kreatív ötletekkel még jobban ki lehet használni:

● Ha azt szeretnénk, hogy a résztvevők az előadásokra koncentráljanak, akkor a klasszikus szavazás helyett kvíz formában tehetünk fel olyan kérdéseket, amelyek az előadások tartalmára vonatkoznak. Ez esetben nem a résztvevők véleménye a szempont, hanem a figyelmük fenntartása, ezért ennek megfelelően jelölünk meg helyes válaszokat. A platformok egy része nem képes pontozni a résztvevőket, ezért a cél inkább a szórakoztatás, semmint a vetélkedés. Ha célzottabb vagy összetettebb módon szeretnénk kvízeket rendezni, akkor külső megoldásokat kell bevonnunk.

● A virtuális platformokon zajló kisebb létszámú munka bizonyítottan hatékonyabb. Ennek megfelelően, ha a résztvevőket nem előadásokra, hanem egy közös munkára invitáljuk a breakout room-okba, akkor külön IT fejlesztés nélkül újabb interaktív elemet adhatunk az eseményhez. A breakout room-okon belül azonban számos más, külső alkalmazás is bevonható, amely tovább növelheti a produktivitást.

● Nagyobb létszámú eseményeknél a szekciótermekbe történő véletlenszerű kiosztás lehetővé teszi, hogy a csapatok vegyüljenek, a résztvevők megismerkedjenek egymással.

Interaktivitás külső platformok bevonásával

Stormboard
Ez a platform az online/remote ötletgyűjtést teszi lehetővé. Nagy előnye, hogy az ötletelés folytatható önállóan is, nincs feltétlenül szükség arra, hogy a résztvevők egy időben legyenek aktívak, de igény szerint a résztvevők a felületbe ágyazott közvetítésen keresztül kísérhetik figyelemmel a stormboard alakulását. További előnye, hogy anonim formában is alkalmazható, azaz nem látjuk, hogy kitől származik az adott ötlet, ami ösztönzőleg hat azokra is, akik kevésbé vállalják fel javaslataikat. Nagy létszámú eseményeknél az egyes breakout room-okhoz külön stormboard rendelhető.
Bővebben
Virtual Team Mixer
Véletlenszerű audio / video beszélgetéseket tesz lehetővé egy virtuális eseményen belül, akár különböző Virtuális Team Mixer munkamenetben, különböző helyiségekben. Előnye, hogy a résztvevők profilja alapján állíthatók be kritériumok, vagyis például kizárhatjuk azt, hogy az egy részleghez tartozó munkatársak egy csoportba kerüljenek. A platform nem érhető el online, de igény esetén integrálható más felületekbe. Nagy létszámú (több mint 5000 fős) eseményeknél kifejezetten hatékony.
Kahoot
Egy játékos, bizonyos funkciókkal ingyenesen igénybe vehető kvízalkalmazás, ahol pontozásos rendszerben állíthatók be szöveges és/vagy képi kérdések és helyes válaszok.
Bővebben
Previous slide
Next slide

Fenti külső megoldások a meglévő funkciókon túl is növelik a produktivitást.

A használatukkal járó kihívás, hogy a résztvevőknek mindegyik alkalmazásba külön be kell jelentkezniük, és a virtuális esemény ideje alatt váltogatniuk kell az egyes felületek között.

Továbbá a virtuális eseményt megelőzően a résztvevőknek pontos instrukciókat kell adnunk a külső platformon történő regisztrációról és bejelentkezésről, hogy mindenki felkészülten érkezzen, hiszen ennek koordinálása az esemény során kezelhetetlen feladat lenne, főleg magas létszám esetén.

Social Media Wall
Az event platformba ágyazott közösségi médiafelület, amely lehetővé teszi, hogy a saját profilunkon keresztül közvetlenül posztoljunk az eseményről.
Meet & Greet
Online találkozási lehetőség az esemény sztárjaival, amely kiváltságként kezelhető / értékesíthető.
Több kamerás nézet
Főképp hibrid eseményeken fontos exkluzív lehetőségeket nyújtani azoknak az online résztvevőknek, akik fizikailag nem jelenhetnek meg az eseményen. Ilyen például a különböző kameranézetek közötti választási lehetőség egy bemutató, vagy előadás során.
Previous slide
Next slide

Összetettebb, költségesebb alternatívák

Léteznek olyan további eszközök, amelyek bizonyos event platformokon belül elérhetők, vagy extra funkcióként lefejleszthetőek, de ezek a kiegészítések jellemzően igen költségesek.

Interaktivitás az event platform által biztosított funkciókkal

Q&A funkció
(kérdések és válaszok)
Live Polling funkció
(szavazás)
Breakout Room funkció
(virtuális szekciótermek)
Previous slide
Next slide

Az event platformok által legtöbbször biztosított funkciók, amelyek felhasználhatók az interaktivitáshoz

Tekintve, hogy ezek a funkciók platformon belül vannak integrálva, érdemes őket kihasználni, és ezáltal a résztvevőket a platformon tartani. Míg az előadások hosszát virtuális rendezvény esetén javasolt a 12-15 percen belül tartani, ezen belül minimum egy alkalommal, de ideális esetben 3-szor kell feltenni egy kérdést, amire a közönség szavazhat. A szavazatok eredményét pedig azok lezárását követően vizuálisan (diagram formájában) meg is kell mutatni a közönségnek (erre a funkcióra szintén képesek a platformok).

A breakout room-ok kisebb csoportokban történő aktív munkára, közös gondolkodásra adnak lehetőséget. A résztvevőket a platform véletlenszerűen csapatokba sorolja, vagy a szervezők által meghatározott módon mi osztjuk őket kisebb csoportokra és “küldjük” a különtermekbe, majd onnan a rendelkezésre álló idő lejártával visszahívjuk őket a virtuális plenáris térbe.

A fenti meglévő funkciókat kisebb módosításokkal, kreatív ötletekkel még jobban ki lehet használni:

● Ha például azt szeretnénk, hogy a résztvevők az előadásokra koncentráljanak, akkor a klasszikus poll (szavazás) helyett kvíz formájában tesszük fel a kérdéseket, amelyek az előadások tartalmára vonatkoznak. Ilyen formában nem a résztvevők véleményére vagyunk kíváncsiak, hanem arra, hogy figyeltek-e, és ennek megfelelően kijelölünk helyes válaszokat. A platformok többsége azonban nem képes pontozni ilyen esetben a résztvevőket, úgyhogy a legtöbbször ez inkább csak szórakoztatás szinten működik, mintsem vetélkedőként. Ha fejlettebb formában szeretnénk kvízeket alkalmazni, ahhoz külső platformot kell bevonnunk.

A virtuális platformokon zajló, kisebb létszámú munka bizonyítottan hatékonyabb. Ennek megfelelően, ha a résztvevőket nem előadásokra, hanem egy közös munkára invitáljuk a breakout roomok-ba, akkor máris egy interaktív elemet adunk hozzá az eseményhez, mindenfajta IT fejlesztés nélkül. A breakout room-okon belül azonban számos más, külső platform is bevonható, amely tovább növelheti a produktivitást.

● Nagyobb létszámú eseményeknél a véletlenszerű kiosztás a breakout room-okba pedig lehetővé teszi, hogy a csapatok vegyüljenek, a résztvevők megismerkedjenek egymással.

Interaktivitás külső platformok bevonásával

Stormboard
A platform az online / remote ötletelést teszi lehetővé. Nagy előnye, hogy az ötletelés folytatható önállóan is, nincs feltétlenül szükség arra, hogy a résztvevők egyidőben legyenek aktívak, viszont, ha szükséges, akkor a stormboard alakulását a résztvevők akár az event platformba beágyazott stream formájában is figyelemmel kísérhetik. További előnye, hogy anonim formában is alkalmazható, azaz nem látjuk, hogy kik dobták be az adott ötletet. Nagy létszámú eseményeknél az egyes breakout room-okhoz külön stormboard rendelhető.
Bővebben
Virtual Team Mixer
A platform véletlenszerű audio / video beszélgetéseket tesz lehetővé egy virtuális eseményen belül. Ezzel a megoldással létrehozható egy Virtuális Team Mixer munkamenetet, azaz egy véletlenszerű élő video chat több Team Mixer helyiségre osztva. Előnye, hogy a résztvevők profilja alapján állíthatók be összefüggések vagy kizárások, vagyis például kizárhatjuk azt, hogy az egy részleghez tartozó munkatársak egy csoportba kerüljenek. A platform nem érhető el online, kérésre integrálható egy-egy event platformba. Kifejezetten nagy létszámú (több mint 5000 fős) eseményeknél hatékony.
Kahoot
Egy játékos, bizonyos funkciókkal ingyenesen igénybe vehető kvíz, ahol pontozásos módszerrel beállíthatók a kérdések, képi kvízkérdések, illetve a helyes válaszok is.
Bővebben
Previous slide
Next slide

Függetlenül a meglévő funkciótól, ezek olyan külső platformok, amelyek jól használhatók a produktivitás vagy a figyelem növelésére

A külső platformokkal egyedül az a kihívás, hogy azokra külön fel kell jelentkeznie a résztvevőknek, és a virtuális esemény ideje alatt hol az event platformon, hol a külső platformon kell aktívnak lennie.

A virtuális eseményt megelőzően pontos instrukciókat kell adnunk a résztvevőknek az azokon történő regisztrációval és bejelentkezéssel kapcsolatosan, hogy mindenki felkészülten érkezzen az eseményre. Gondoljunk bele, hogy milyen nehéz volna akár 1000 embernek segíteni a bejelentkezésben, ha már elindult az esemény…

Social Media Wall
Az event platformba integrált social media felület, amely lehetővé teszi, hogy közvetlenül a platformról posztoljunk az eseménnyel kapcsolatosan saját profilunkról.
Meet & Greet
Olyan online találkozási lehetőség az esemény sztárjaival, amely kiváltságként kezelhető / értékesíthető egy online esemény során.
Több kamerás nézet
Főképp hibrid események alkalmával igyekeznünk kell extra lehetőségeket nyújtani kizárólag az online vendégek kiváltságaiként, akik fizikailag nem jelenhetnek meg az eseményen. Egy ilyen megoldás, ha például különböző kameranézetek közül választhatnak egy bemutató, vagy előadás során.
Previous slide
Next slide

Összetettebb, költségesebb alternatívák

Léteznek olyan eszközök, amelyek bizonyos event platformokon elérhetők, vagy lefejleszthetőek extra funkcióként. De akár ezen platformok, akár a fejlesztések igen költségesek, megvalósulásuk csak a megfelelő büdzsé rendelkezésre állása esetén lehetséges.

© SPECIAL EFFECTS ZRT.
kraftwerk design & production llc.
MINDEN JOG FENNTARTVA. 2020